piątek, 18 kwietnia 2014

**Strix

Informacje podstawowe
Imię: **Strix
Ojciec: *Sakvoya | - |
Matka: Huberteu | - |
Płeć: ogier
Rasa: koń westfalski
Maść: gniada
Data urodzenia: 2007r
Wzrost: 167 cm

Predyspozycje
-ujeżdżenie kl. L - P
-skoki kl. LL - P
-championaty
-pokazy i wystawy
-hodowla

Opis

Historia: Całymi dniami czekałam na nadejście tego dnia. Mój malutki 4 latek miał trafić w moje ręce. Zaczęło się gdy 4 konie wyjechały ze stajni i Regal zaczęła startować w zawodach i dobrze się spisywać. Postanowiłam kupić młodego ogiera, najlepiej gniadego. Nowego pupila po tym jak sprzedałam ukochanego Campariego. No i oferty posypały się na moim biurku, godzinami przeglądałam konie w różny stadninach dzwoniłam do znajomych aż nagle przypadkiem, natknęłam się na jakąś zwykłą ofertę sprzed 3 lat. Konie sportowe na sprzedaż, przez moment zawahałam się ale weszłam na stronę co mi tam. W ofercie były ładne klaczki a także źrebaki po niezłych rodzicach. Zadzwoniłam w sprawie źrebiąt, kilka z nich zostało i już pracują pod siodłem. Na miejscu gdy dojechałam po godzinie żmudnej drogi, okazało się że nie tyle co pracują i trenują pod siodłem ale mają za sobą pierwsze starty. Pierw obejrzałam wałaszki, było ich 3 jeden skarogniady na prawdę śliczny , drugi siwy i kary ; ) Ładne ale wiedziałam nie są to konie dla mnie, wystarczą mi jak na razie 2 wałachy w stajni. Klacze też niczego sobie ale z charakteru trochę ciapy, sam właściciel mówił że nadają się głownie do hodowli lub ewentualnie małego ale to bardzo małego sportu, pominęłam je mam swoich kilka nieznośnym kobiet. Ogiery, te stały w małej 6 boksowej stajni wraz z dwoma starszymi ogierami w tym pół-bracie Chunky po *Miralim, ogierze którego kiedyś sama trenowałam ; ) Nie na sprzedaż, szkoda bo mniej więcej orientuje się potomstwie tego ogiera, charakter i predyspozycje. Przeszłam do młodzieży, z pośród 4 urwisów, jeden był półtoraroczny duuuuży konik, drugi 3 letni niedawno zajeżdżony i dwa czterolatki, coś dla mnie. Każdego obejrzałam z osobna, pierwszy był gniady ale ciemny. Z charakterku przyjazne zwierzę, ale potrzebował twardej ręki i dobrego treningu, jak to stwierdził jego właściciel dominant. Aha, w myślach podziękowałam ogierowi chociaż naprawdę prezentował się dobrze. Nadszedł czas na drugiego, na padok wbiegł gniady pełen energii ogier. Przede mną zaczął śmiesznie świrować, ogon postawił ku górze i wygiął zabójczo szyję. Młody nazywał się Strix, z tego co usłyszałam, jest spokojnym konikiem i jeszcze trochę źrebaczkiem : ) ma za sobą pierwszy start w ujeżdżeniu, które lepiej mu idzie niż skoki. Z resztą widać po ruchu. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu nóg, osiodłałam go samodzielnie, był kochany wcale nie bał się mnie. Pochwaliłam go. Na małym maneżu, za kłusowałam. Był miękki ale też wyginał się od dosiadu, czuły w pysku. Mhm, z moją łapą będę miała nie lada problemy z takim koniem. W galopie, fajny do przodu to był duży plus, skoki. Co prawda skoczyłam niedużo 50 cm, ale technika skoku tak młodego konia mnie powaliła również jak cena – śmieszna. Moja korzyść. Taki koń, za taaakie małe pieniądze. Zapłaciłam przelewem. A właściciel miał mi konia przywieść za 2 tygodnie, po zawodach i szczepieniach [...]
Dzień nadszedł, od rana czekałam jak na szpilkach. Z resztą nie tylko ja, dziewczyny, stajenny a także konie coś przeczuwały. Tak odkąd sprzedałam 4 konie, w tym mojego ulubieńca reszta ucieka przed obcymi nie daje się złapać. Nie dziwne ich przyjaciele dali i już nie wrócili. Wypiłam 3 kawy do godziny 14. Na obiad wypiłam kakao. Byłam zbyt podekscytowana by usiedzieć na miejscu. O 15 godzinie otrzymałam telefon, wyjechali za miasto, mieli być za 20 minut, spóźnili się 10 minut. Stałam przed stajnią, machając do kierowcy który przekroczył bramę, jak się później dowiedziałam był to syn właściciela, on zajeżdżał Strixa i stratował na nim, więc chciał mieć pewność że koń będzie miał dobrze. Wyprowadzili mojego ogiera z transportera. Wycofał sie bardzo grzecznie, popatrzył na mnie i postawił uszy, po czym spokojnie zerknął w stronę stajni potem pastwisk, lekko zarżał. Jeny on był taki słodki, konie przybiegły do ogrodzenia witając nowego mieszkańca Grand Prix, klacze przeciskały się zadami przy ogrodzeniu, między nimi mała Gold Lucky. Zaśmialiśmy się wszyscy na widok zafascynowanych klaczy. Przejełam ogiera, podeszłam z nim spokojnie do klaczy. Zaciekawiony powąchał je i coś tak pisnął, Klacze szły za nim wzdłuż ogrodzenia, niektóre zaciekawione inne jak np. Galactika złe, ze stulonymi uszami. Ahh te kobiety pomyślałam w drodze do boksu ogiera, czekały na niego świeże trociny i siano, niestety chłopak okazał się alergikiem. Tylko i wyłącznie ściółka z wiórków, siano moczone owies również wraz z garścią witamin. Całe popołudnie obserwowałam ogiera, nie mogłam oderwać oczu. Byłam z nim na spacerze i nawet na godzinkę na padoku poszalał. Wieczorem zaaplikowałam u dawkę witamin i ucałowałam go w chrapy, Strix nastawiał się no drapania po szyi. Lubił to. Podrapałam go i zamknęłam stajnie ogierów na noc, poszłam do klaczy i wałachów (…)
Charakter: Strix jest jeszcze młodym ogierem, ale jak na swoją płeć jest bardzo spokojny. Jego milusiński charakter podbija serca wszystkich ludzi. Szybko się przyzwyczaja do ludzi, a także jest ciekawy. Z początku trochę bojaźliwy i zawsze się spina ale po kilku sekundach rozluźnia się i idzie do przodu badając dany obiekt. Należy też do ambitnych zwierzą, lubi sport i ruch , to sprawia mu przyjemność podobnie jak sam kontakt z człowiekiem. Wśród innych koni ulega zawsze silniejszemu oraz podporządkowuje się hierarchii panującej w stadzie.
Na treningu: Jest zwarty i gotowy do pracy. Ma spore ambicje , co sprawia że chętnie się uczy nowych figur czy pokonuje co raz większe przeszkody. Jest bardzo delikatny w pysku dlatego nadaje się pod doświadczoną rękę. W skoku jest giętki, dobrze baskiluje i dopasowuje foule przed przeszkodą.

Formalności
Właściciel: Black Spirit 
Poprzedni właściciel: 
Delicious Stable
Hodowla: Grand Prix Stud

Dokumenty
-paszport
-karta zdrowia
-bonitacja
-rodowód
-licencja hodowlana

Informacje szczegółowe
Znaczenie imienia: -
Imię stajenne: Stri, Rix
Chip: posiada
Kondycja: bardzo dobra
Zdrowie: bardzo dobre
Kontuzjowany: nie
Odmiany: gwiazdka, chrapka
Odrobaczany: regularnie
Szczepiony: tak
Werkowany: regularnie
Kuty: tak, na cztery kończyny
Tarnikowane zęby: regularnie
Ujeżdżony: tak
Do hodowli: tak
Bonitacja: 85
Ilość osiągnięć: 27

Potomstwo
-klacze
-ogiery/wałachy
Treningi i jazdy

  1. Trening ujeżdżeniowy
  2. Hubertus
Osiągnięcia i tytuły
-sukcesy sportowe | 20 |:

  1. II miejsce w ujeżdżeniu klasy P na Hipodromie NH [wyniki]
  2. II miejsce w skokach przez przeszkody klasy L na Hipodromie NH [wyniki]
  3. II miejsce w gonitwie ogierów na Hipodromie Raven [wyniki]
  4. II miejsce w skokach klasy P na otwarciu Homestead 
  5. III miejsce w ujeżdżeniu klasy P na Otwarciu Blurred Hill [wyniki]
  6. III miejsce w ujeżdżeniu klasy AMATORSKIEJ na Otwarciu Blurred Hill [wyniki]
  7. III miejsce w wystawie ras niemieckich na Otwarciu Blurred Hill [wyniki]
  8. III miejsce w ujeżdżeniu klasy P na WSKS New Hampshire [wyniki]
  9. III miejsce w ujeżdżeniu klasy L na Hipodromie Czerwony Kapturek [wyniki]
  10. III miejsce w ujeżdżeniu klasy P na Hipodromie Czerwony Kapturek [wyniki]
  11. III miejsce w ujeżdżeniu klasy N na Hipodromie Czerwony Kapturek [wyniki]
  12. III miejsce w skokach klasy L na hipodromie Saganek
  13. V miejsce w skokach klasy N na Hipodromie Lider [wyniki]
  14. VI miejsce w skokach kl. P na Hipodromie Lepeu [wyniki]
  15. VII miejsce w ujeżdżeniu klasy P na Hipodromie RR [wyniki]
  16. VII miejsce w ujeżdżeniu klasy N na Hipodromie RR [wyniki]
  17. VIII miejsce w skokach kl. LL na Jakara Arabians [wyniki]
  18. VIII miejsce w skokach kl. P na Jakara Arabians [wyniki]
  19. XI miejsce w dresażu kl. L na Jakara Arabians [wyniki]
  20. Wyróżnienie na HUBERTUSIE WSK GRAND PRIX&HIPODROM SOPY 2011 [wyniki]
-sukcesy pokazowe | 2 |:
  1. I miejsce na hipodromie Saganek |wystawa| 
  2. III miejsce w wystawie Koni ras niemieckich na Hipodromie NH [wyniki]
-inne | 5 |:
  1. I miejsce w Seri Naj kat. Naj kłus podczas Christmas Hoarwell Cup [wyniki]
  2. II miejsce w maściochach w kat. Gniade na hip. Milky [wyniki]
  3. II Vice-Mistrz Virtuala Koni 6-letnich MVMK w Ujeżdżeniu 2013 [wyniki]
  4. Tytuł Vice Czempiona Gonitwy Amatorskiej Ogierów [wyniki]
  5. Wyróżnienie w wystawie koni innych ras podczas Christmas Hoarwell Cup [wyniki]
Informacje dla hodowców
 Cena stanówki: 900 hrs
 Cena nasienia: 500 hrs

1 komentarz:

  1. Wielkie otwarcie Homestead! Zawody + teren! Zapraszamy do zapisów!
    http://whk-homestead.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń